Close Menu
Investeringswereld

    Ontvang elke vrijdag de weekend editie

    Met de leukste artikelen en tips. De perfecte manier om je weekend mee te beginnen!

    What's Hot

    Lenteboeken voor ondernemers: laat je inspireren door deze bloeiende verhalen!

    March 20, 2025

    Ondanks een slechte start: toch succesvol

    March 14, 2025

    De ultieme gids voor klantenwerving

    March 7, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Lenteboeken voor ondernemers: laat je inspireren door deze bloeiende verhalen!
    • Ondanks een slechte start: toch succesvol
    • De ultieme gids voor klantenwerving
    • Maak aanbiedingen waar niemand nee tegen zegt
    • Waarom elke ondernemer een boek zou moeten schrijven
    • Een sterk merk: de verrassende kracht achter het verhogen van je bedrijfswaarde
    • Hoe je werknemers meeneemt in de reis van bedrijfsverkoop
    • 1-3 miljoen nodig voor je bedrijf?
      Praat met onze expert.
    InvesteringswereldInvesteringswereld
    Ontdek TFH Holland
    • Home
    • Bedrijf verkopen
    • Jouw bedrijfswaarde berekenen
    • Beleggen
    • Meer rubrieken
      1. Bedrijf verkopen
      2. Beleggen
      3. Zakelijke Strategieën
      4. Lifestyle
      5. View All

      Een sterk merk: de verrassende kracht achter het verhogen van je bedrijfswaarde

      February 13, 2025

      Hoe je werknemers meeneemt in de reis van bedrijfsverkoop

      February 6, 2025

      1-3 miljoen nodig voor je bedrijf?
      Praat met onze expert.

      January 30, 2025

      Geef je bedrijf de boost die het verdient: Laat de waarde van je bedrijf bepalen

      January 23, 2025

      Bitcoin experts: ‘Wees erbij voor april 2024’

      November 28, 2023

      Verdubbel je Kapitaal in 7 Jaar: De Kracht van MKB-Fondsen

      November 15, 2023

      Recordaantal fusies en overnames in de zorg

      June 26, 2023

      Investeer zoals Warren Buffet, zonder dat het je tijd kost

      April 24, 2023

      Ondanks een slechte start: toch succesvol

      March 14, 2025

      De ultieme gids voor klantenwerving

      March 7, 2025

      Maak aanbiedingen waar niemand nee tegen zegt

      March 1, 2025

      Van Startup tot Ster: Inspirerende Succesverhalen

      December 23, 2024

      Lenteboeken voor ondernemers: laat je inspireren door deze bloeiende verhalen!

      March 20, 2025

      Verder dan materie: De filosofie achter luxueus leven

      January 15, 2024

      Hoe je innerlijke stem je zelfvertrouwen een boost geeft

      October 9, 2023

      De invloed van je fysieke omgeving op je zakelijk succes

      July 11, 2023

      Bitcoin experts: ‘Wees erbij voor april 2024’

      November 28, 2023

      Verdubbel je Kapitaal in 7 Jaar: De Kracht van MKB-Fondsen

      November 15, 2023

      Recordaantal fusies en overnames in de zorg

      June 26, 2023

      Investeer zoals Warren Buffet, zonder dat het je tijd kost

      April 24, 2023
    Investeringswereld
    Home»Bedrijf verkopen»Maak je bedrijf onweerstaanbaar voor investeerders
    Bedrijf verkopen

    Maak je bedrijf onweerstaanbaar voor investeerders

    Wees succesvoller met deze game changer
    January 7, 20256 Mins Read
    onweerstaanbaar-bedrijf
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Veel ondernemers vertellen een investeerder WAT ze doen, HOE ze het doen, en hoeveel GELD ze ermee verdienen en denken te gaan verdienen. Er zijn echter maar weinig ondernemers die vertellen wat een investeerder écht wil horen. Wat dat is?
    Voor een  investeerder ben je onweerstaanbaar als je goed en overtuigend over het voetlicht krijgt WAAROM je doet wat je doet.
    Mensen kopen waar jij voor staat en waar jij in gelooft! Het meest onderschatte onderdeel van jouw business is je waarom. Je WHY onderzoeken en deze ook duidelijk  communiceren levert veel meer resultaat op. De why is namelijk de reden waarom iemand iets bij je koopt. Het mooie hiervan is dat het niet uitmaakt hoeveel budget  je hebt of hoe groot je bedrijf is.
    Over het algemeen is de WAAROM-verklaring de verklaring van doelen of overtuigingen die individuen of organisaties naar het juiste carrièrepad drijven. Op zakelijke schaal wordt het vaker geadresseerd als een missieverklaring.  Je WAAROM inspireert ook je publiek en maakt ze bereid om je boodschap te verspreiden en samen met jou in actie te komen.

    Simon Sinek boorde puur goud aan

    Het WHY-concept begon voor het eerst met “Start with Why” van Simon Sinek. In zijn boek legde Simon uit hoe ‘s werelds grootste leiders en ondernemers mensen inspireerden om actie te ondernemen door hun organisatiedoel – hun waarom – te begrijpen en te verduidelijken voordat ze voorop liepen. In de reeks “Vind je waarom” geeft Simon je instructies over hoe je je waarom kunt vinden en vormen. Je Waarom-verklaring moet duidelijk zijn en laten zien hoe jouw bijdrage – of het nu je producten, diensten of beslissingen zijn – een impact heeft op je doelgroepen of de samenleving in het algemeen. Simon en zijn team hebben ons een eenvoudig format gegeven om een Waarom-verklaring op te stellen. Bekijk de video en lees hieronder verder.

    Het belang van een WAAROM-verklaring

    Door je waarom te begrijpen, zul je tijdens het zakendoen beter toegankelijk zijn om te netwerken met mensen met dezelfde overtuiging. Je kunt je bedrijf ook op de meest gestroomlijnde en effectieve manier runnen: een motiverende Waarom-verklaring kan een substantiële positieve invloed hebben op je bedrijf.

    Het versterkt je team enorm

    De kunst van het werven van werknemers is om mensen met dezelfde overtuigingen aan te nemen, niet degenen die alleen de baan nodig hebben. Als mensen naar je toe komen omdat ze gespecialiseerde vaardigheden hebben, werken ze alleen voor geld. Maar als ze overwegen om met je samen te werken in een partnerschap waarin de twee personen dezelfde visies en waarden delen, zullen ze eerder bereid zijn om door dik en dun bij je te blijven en je bedrijf te helpen groeien. Informeer daarom tijdens het wervingsproces je sollicitanten over je Waarom denken. Daardoor werk je automatisch met de juiste mensen. Simpel voorbeeld; verkoopt je bedrijf vegan voedsel? Neem dan een salespersoon aan die vegan is. Die heeft dezelfde WHY-overtuiging. Dat versterkt en maakt hem veel geloofwaardiger.

    Hoe effectief is het ‘waarom’ van je bedrijf?

    Een bedrijf zonder een duidelijk ‘waarom’ zorgt ervoor dat doelen doelloos lijken, zelfs als ze worden bereikt.

    Een bedrijf zonder waarom is als een leider zonder doel. Het is echter gemakkelijk om een doel te verwarren met een “waarom”, en dit is waar het vaak mis gaat voor bedrijven. 

    Een doel is slechts een bestemming – een plek waar je naartoe wilt. Doelen zijn belangrijk, cruciaal zelfs. Maar ze dienen slechts als tijdelijke bestemmingen in een bredere reis.

    Stel dat je op een cruise zit met onderweg vijf bestemmingen (doelen). Als het ‘waarom’ van een cruise is om te ontspannen tijdens het verkennen van nieuwe plaatsen, dan zou dit de basis moeten zijn waarop al het andere is gebouwd. Individuele bestemmingen zijn kleinere doelen bij het nastreven van deze grotere onderneming. Dit “waarom” herinnert de bemanning en het management eraan wat ze doen buiten tactiek en uitvoering. Ontspannen is het leidende licht dat helpt bij het vormgeven van de perfecte reis.

    Een bedrijf runnen is niet anders. Medewerkers zijn niet meer tevreden met het simpelweg voltooien van taken en het bereiken van doelen. Tegenwoordig willen mensen weten waarom ze iets doen. Waarom staan ze ‘s ochtends op? Waarom werken ze voor jouw organisatie? Als ze deze vragen niet kunnen beantwoorden, zullen ze niet erg gelukkig zijn.

    Investeerders vinden het onweerstaanbaar

    Investeerders kennen de voordelen van een heldere WHY als geen ander.  Als ondernemer heb je al een gigantische voorsprong als je de WHY van je onderneming helder hebt en meteen goed communiceert aan de investeerder.

    In de praktijk is het hebben van een ‘waarom’ essentieel voor iedereen in een bedrijf, van de CEO tot de stagiair. Als we begrijpen waarom we doen wat we doen, kunnen we beslissen wat we vervolgens gaan doen en wanneer we dat doen. En in veel gevallen kunnen we dat autonoom doen, wetende dat we werken aan een gemeenschappelijk doel waar we allemaal in geloven.

    Vraag jezelf dus dit af: weet je als leider in een organisatie echt waarom je doet wat je doet? Zo ja, communiceer je dit dan met iedereen in de organisatie? Als dat zo is, dan is dat geweldig. Zo niet, begin een:

    Onderzoek en stel je “waarom” in vraag

    Als je bij een jong of groeiend bedrijf werkt, is het team relatief klein en is het bedrijf wendbaar. Als je je ‘waarom’ uit het oog bent verloren, neem dan wat vrije tijd. Ga het kantoor uit en praat met vrienden, familie. Graaf diep in je ziel en kom tot de kern van waarom je dit bedrijf bent begonnen, waarom je elke dag vecht om te winnen en wat het is dat je drijft. Schrijf je gedachten op. Uiteindelijk kom je tevoorschijn met een beknopte boodschap die je “waarom” schetst.

    Als je eenmaal iets hebt waarvan je voelt dat het logisch is, onderzoek het en zorg ervoor dat je het gelooft, want je zult er nog vele jaren mee leven.

    Communiceren, communiceren, communiceren

    Ervan uitgaande dat je tot een “waarom” komt die echt werkt, is het volgende deel eenvoudig: communiceren, communiceren, communiceren. Leg aan je team, je investeerders, aan iedereen uit wat je “waarom” is. Gebruik gesproken woorden, geschreven woorden en zelfs afbeeldingen als dat nodig is. Het doel is ervoor te zorgen dat je “waarom” wordt begrepen en geloofd door je team.

    Identificeer mensen die je”waarom” niet delen

    Zoek ten slotte naar de andersdenkenden – die mensen in je organisatie die je passie voor het ‘waarom’ niet delen. De beste manier van handelen is om snel uit elkaar te gaan. Dit voorkomt het risico dat ze stil blijven zitten, onopgemerkt blijven en ondertussen van binnenuit aan je organisatie knagen totdat het te laat is om de schade te herstellen.

    Behaal verbazingwekkende resultaten

    Als je je WHY echt begrijpt en goed communiceert, is het effect op je team ronduit euforisch. Wanneer je in harmonie werkt en verenigd bent door een enkel doel, zullen er dingen beginnen te gebeuren die jou en anderen inspireren.

    Het bijkomend voordeel is dat je bedrijf nu ook vele malen aantrekkelijker is geworden voor investeerders!

    featured
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email

    Related Posts

    Lenteboeken voor ondernemers: laat je inspireren door deze bloeiende verhalen!

    March 20, 2025

    Ondanks een slechte start: toch succesvol

    March 14, 2025

    De ultieme gids voor klantenwerving

    March 7, 2025
    Demo
    Veel gelezen

    Lenteboeken voor ondernemers: laat je inspireren door deze bloeiende verhalen!

    March 20, 2025

    Ondanks een slechte start: toch succesvol

    March 14, 2025

    De ultieme gids voor klantenwerving

    March 7, 2025

    Maak aanbiedingen waar niemand nee tegen zegt

    March 1, 2025
    COLUMNS & OPINIE
    Beleggen

    Bitcoin experts: ‘Wees erbij voor april 2024’

    November 28, 2023

    Elke vier jaar gebeurt er iets bijzonders met Bitcoin: de beloning voor het minen halveert. Na elke halving zagen we een significante stijging in de waarde van Bitcoin.
    Als je hebt overwogen om te investeren in deze digitale valuta, kan dit een gunstig moment zijn om te starten.

    Verdubbel je Kapitaal in 7 Jaar: De Kracht van MKB-Fondsen

    November 15, 2023

    Duurzaamheid en MVO: de verrassende sleutel tot een succesvol en waardevol bedrijf

    March 17, 2023

    Je kinderen miljonair dankzij het 8e wereldwonder

    September 6, 2022

    Ontvang elke vrijdag de weekend editie

    Met de leukste artikelen en tips. De perfecte manier om je weekend mee te beginnen!

    Over ons
    Over ons

    Investeringswereld bericht over de stand van zaken rond ondernemen, investeerders zoeken, je bedrijf verkopen, investeren en rendement maken op je geld. Ook geven we volop aandacht aan zaken die het leven glans geven en veraangenamen. Geld verdienen is leuk, mooie herinneringen maken is ook belangrijk!

    Wij staan altijd open voor zakelijke partnerships.
    MKB fonds TFH Holland is hoofdsponsor en initiatiefnemer van InvesteringsWereld.

    Email ons: info@investeringswereld.nl

    Onze keuze

    10 financiële tips die je had willen weten voor je dertigste

    January 2, 2025

    Bitcoin experts: ‘Wees erbij voor april 2024’

    November 28, 2023

    Verdubbel je Kapitaal in 7 Jaar: De Kracht van MKB-Fondsen

    November 15, 2023

    Ontvang elke vrijdag de weekend editie

    Met de leukste artikelen en tips. De perfecte manier om je weekend mee te beginnen!

    • Home
    • Beleggen
    • MKB beleggen
    • Lifestyle
    © 2025 Investeringswereld.nl. Designed by Webfactory.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.